torsdag 6. oktober 2011

Fjällbacka i vinden....

I dag har Niklas og jeg vært på besøk i Fjällbacka.....bokstavelig talt et Fjällbacka i vinden....en riktig så kald og sur vind seilte inn over kystsamfunnet...


....denne utsikten har vi savnet.....godt å være tilbake.....og godt å kjenne saltvannslukta igjen.....

Vi var på besøk hos gamle klassekamerater til Niklas, og fikk gitt gode klemmer til fine Sofia, Veronica, Inga og Annelie som var "tantene" og frøknene i gamle barnehagen til Milla og klassen til Niklas. Så hyggelig å treffe dem alle igjen. Niklas var rett ut og spilte fotball med gamle klassekamerater og koste seg med det.

Da det var lunsjtid dro vi bort til thai-"restauranten" i sentrum. Det er over to måneder siden vi var der sist....og ganske imponerende at damene der fortsatt husket hva jeg skulle ha:)


Etterpå bar det ned på stranden en tur....vi kan jo ikke være i Fjällbacka uten å ha vært i nærkontakt med havet.....Utrolig høyvann, og hele stranden var under vann.



....det var så godt å være tilbake.....og en følsom gutt måtte flere ganger lette sitt hjerte og fortelle at han savnet Fjällbacka.....


....og hans mor måtte vel si seg ganske så enig.....

Heldigvis var jeg flink de siste ukene vi bodde i Fjällbacka til å virkelig nyte hver tur og hver opplevelse. Så fortsatt sitter joggeturene langs brygga i kveldssolen, besøkene i herlige Hamburgsund, turene til fantastiske Veddö og mange andre gode minner friskt i minne....men det er alltid godt med påfyll og jeg håper det ikke blir så lenge til neste besøk...

På vei hjem var vi innom cafen i Grebbestad. Der ble det kake på liten og stor....



Eneste nedturen i løpet av dagen var at jeg fant ut at "mitt" loppis i Strömstad har lagt ned.....Og jeg som skulle kjøpe piano der...

Gry





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar