mandag 30. januar 2012

Änglabarn



Vi jobber kontinuerlig med nettbutikken Änglabarn.se. Det er en stor jobb som skal gjøres, ting tar tid og spørsmålene er mange.

Her er en smakebit på siden vår. Alt er så langt fra ferdig, - vi skal gjøre endringer på logo, layout og tekst, og vi har fortsatt en del produkter til som må registreres. I disse dager leser svensken i huset korrektur, og etter ansiktsutrykkene hans å dømme er svorsken vår ikke særlig bra! Man kan med andre ord ikke stole blindt på google translate, men det visste vi jo. Ingenting skal jo være enkelt:)




Å starte nettbutikk i Sverige med norskt firma byr på en rekke utfordringer. Sprøsmål vedr. skatt, moms, fortolling, mva og regnskapsføring er bare noen av sprøsmålene vi har slitt med å få svar på. Vi har fått forskjellige svar ettersom hvilket land vi har forhørt oss i, og med enkelte problemstillinger har vi blitt sendt fra Norge til Sverige, og så tilbake fra Sverige til Norge, uten egentlig å få hjelp til det vi lurte på. Mye motgang, og utrolig komplisert....men vi gir ikke opp. En drøm skal bli realisert! Ting tar bare litt tid....

Gry

1 kommentar:

  1. Nå har jeg lest meg litt nedover her, for en fin blogg du har:)
    Og så heldige dere er som har snø nok til ski da, vi håper enda vi!

    Spennende med oppstart av nettbutikk. Kan ikke si at jeg har så mye kunnskaper akkurat der, men jeg jobber med eksport og kan levende forestille meg hvilken labyrint dere befinner dere i mtp det praktiske. Lykke til videre:)

    Ha en fin kveld,
    Hanne:)

    SvarSlett