mandag 19. mars 2012

Helgen!

Mandag ettermiddag – og bak oss ligger en dag i herlig solskinn (riktignok med en god dose vind). Helgen gikk som vanlig så altfor fort – og jeg gikk av med min kveldsvakt i går kveld 22.15. Men vi har kost oss med besøk av gamle naboer fra Lierskogen fredag kveld, og mormor resten av helgen.

Søndag var barna med Patrik på baskekamp- alene. Jeg var litt bekymret for om Niklas ville klare å holde styr på sin viltre lillesøster mens pappa var ute på parketten, men det hadde gått alldeles strålende. Niklas hadde riktignok fått litt hjelp av medspillerne til Patrik, samt at alle aktiviteter det var mulig å dra frem i sidehallen var tatt frem (ringer, bom og lingnende). Og innimellom kom de små og satte seg pent og pyntelig ytterst på lagbenken, og da var det en stolt pappa som hadde verdens herligeste heiegjeng! Det ble vill jubel da Askers tidligere flyvende svenske dunket inn to nye poeng!

I dag er det stille i heimen. Niklas er på bursdagsbesøk hos en kompis, og jeg og Milla koser oss i sofaen. Niklas fikk forresten tidenes gave av besøket vi hadde på fredag kveld (våre kjære gamle naboer- Anette, Thomas og Julius) da han mottok en en finfin hvit DC cap med flat brem (dette er veldig viktig….samt at det var helt riktig merke). For å si det mildt var den en som følte seg som en konge da jeg kom for å hente på sfo i dag….med hvit DC cap og saggebukse nede på knærne! Hvor skal dette ende!

DSC_0675

I dag ble jeg inspirert av det deilige solskinnet – og gikk til innkjøp av noen små påskeliljer- riktignok ikke i full blomst enda. Nå ser jeg frem til en ukes fri om ikke lenge!

Gry

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar