mandag 26. mars 2012

Mandag igjen…


Nok en helg er over…og det nærmer seg påske med stormskritt. Jeg gleder meg enormt til fri i litt over en uke (riktignok avbrutt av en jobbhelg). La oss bare håpe været holder seg. Vi har nemlig store planer om å sette opp et lekehus til Milla i hagen, og da hadde det vært topp med deilig arbeidsvær.

En oppsummering av helgen:
Niklas fikk ny sykkel av mamma og pappa i for-tidlig-bursdagsgave. Stolt gutt!!
Patrik var på forsinket julebord i Fjällbacka. Heldiggris – nå lenger jeg virkelig tilbake!
Sykkeltur på gutta ned til baskethallen og basketkamp på Patrik.
Lunsj og ukentlig handlelisten gjennomført på Nordby for jentene.
Og så har jeg endelig tatt frem malekosten igjen. En europall har blitt hvit – og jeg har startet på et nytt lite prosjekt.

Ellers er hele dagen tilbragt ute i det fri for min del. Jeg har vært ute på en gård med 4 elever, og der har vi kost oss med tomatsuppe, pinnebrød og pannekakesteking over bål i en gapahuk. Av arbeidsoppgaver var det mating av dyrene og hugging av ved som elevene skal få med seg hjem. Det må jo være stas – å fyre opp i peisen med egen hugget og kløyvd ved!

Middagen er akkurat inntatt her i Frydenlundveien og vi har gjort et aldri så lite eksperiment. Lille Millamagen har fått i seg bittelitt fisk – og vi krysser fingrene for at den syntes det var greit!

DSC_0651
Sofakos….

Gry

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar