mandag 12. mars 2012

Hobbykrok!

I lang tid gikk jeg og ventet på at Niklas skulle ta i bruk rommet sitt, og bruke det til det det vel er ment som: til å leke i. Dette skjedde riktignok aldri, ettersom Niklas er en gutt som ønsker å være sosial og som ikke er noe glad i å være noe sted alene. Så da vi flyttet til Halden bestemte jeg meg for at det var likegreit å samle en del leker i stuen ettersom våre barn leker mest der vi oppholder oss. Kjøkkenkroken til Milla er laget ferdig , og nå sto en hobbykrok for tur.  Her en dag gikk jeg nemlig forbi en bokhylle vi har oppe i gangen der vi har plassert alle perleting, male og tegnesaker. Støvet lå godt over hobbyeskene og jeg fant ut at det er bedre å flytte det ned i stuen om det skal bli brukt. Så da har jeg nå laget en hobbykrok. Den inneholder et bord og stol, samt noen skuffer der alle hobbytingene som bl.annet perler, male- og tegnesaker, aktivitetsbøker og plastelina er samlet. Ikke den største investeringen, og det er jo greit ettersom hobbykroken sikkert skal pakkes ned når barna har blitt større.

DSC_0548

DSC_0550

DSC_0559

DSC_0560

DSC_0564

Det er ved denne plassen leksene nå blir gjort, og her tegner og maler de små nå hyppig side om side. Og jeg slipper å rydde unna alle tegnepapirene og leksesaker når maten er klar – nå får jeg ha spisebordet for meg selvSmilefjes

 

Her i heimen er middagen akkurat inntatt, og de små venter på en liten overraskelse Litt ekstra feiring må vi jo ha når Niklas igjen kom hjem med en knallfin månedstest – som en av de tre i klassen med full score. Nå kan vi virkelig senke skuldrene for at et år i svensk förskole kontra norsk 1. klasse skulle gjøre at vår sønn ble hengende etter de andre. Glad og stoltRødt hjerte

1 kommentar:

  1. FLott hobbykrok du har laget Gry og så gøy at Niklas gjør det så bra på skolen. Klem herfra

    SvarSlett