torsdag 16. februar 2012

Regne...


Hjem fra skolen...og rett på'n med lekser. Ikke mye hvile her i gården. Heldigvis synes Niklas at lekser er helt greit, og han trenger ikke å overtales for å gjennomføre økten.



I dag var mattelekse som skulle gjennomføres - tema er for tiden vekslepenger og det å kunne regne med 5'ere, 10'ere og 20 kroner.


Niklas mottok for en ukes tid siden sitt første ordentlige kjærlighetsbrev. Og det var ikke et hvilket som helst kjærlighetsbrev - her snakker vi parfyme og lebestiftkyssemerker. Herlig! Niklas, som fortsatt er i gutte- og jentelus alderen, synes selvfølgelig hele greia bare var teit og pinlig, og ville kaste hele brevet. Men mor passer på, og kjærlighetsbrevet er tatt vare på og arkivert. I følge Niklas kom han ikke til å svare på brevet, og heller overse jenta og hele greia. Typisk gutt med andre ord!! Om en drøy ukes tid er det disko for 1,-3. klasse på skolen, og jeg vet om en som kommer til å stå foran speilet og sjekke klærne og stylingen igjen og igjen. Og jeg kan være helt sikker på at jeg ikke får ha noe å si når det gjelder å finne antrekket for kvelden. Jeg gleder meg:)

Gry

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar