tirsdag 18. januar 2011

Tirsdag - et dikt


Jag önskar dig inte guld, mitt barn
ej heller pengar och makt.

Jag önskar dig modet att vara dig själv
och stå för det du har sagt.

Jag önskar dig inte en stenfri väg,
men kraften att vägen gå.

Jag önskar dig kärlek i rikligt mått
och vänner att lita på.

(ukjent forfatter)

STRÅLENDE sol i Fjällbacka i dag. Jeg har endelig begynt på siste oppgaven (selvfølgelig den vanskeligste) på min første innlevering. Oppgaven lyder som følgende: "Lag en plan for trivsel og trygghet for beboere og ansatte på din arb.plass. Sett opp plan, tiltak og begrunnelse for tiltakene. Hva sier lovverket?"
Ja............ikke bare bare når man ikke har en arb.plass, og ikke har noen erfaring i det hele tatt innen helsevesenet.....Kommer nok til å bruke litt tid på denne oppgaven ja.

Patrik var tidlig på'n i dag og leverte barna på skole og barnehage. Jeg var så trøtt så sov videre til halv ti:)
Når det var tid for å hente barna, gikk jeg meg en tur først. Utrolig deilig med litt frisk luft, og vår fornemmelsen kom med en gang. Et par plussgrader og strålende sol......deilig

Middagen er akkurat inntatt av 1 stor og 2 små, og nå slenger vi oss på sofaen alle 3.

4 sjokoladekjeks så forresten dagens lys i går, og i dag skal jeg kaste meg over et sjokoladekakestykke.

Gry











2 kommentarer:

  1. Det var et nydelig dikt Gry.
    Lykke til med oppgaven. Jeg er glad det ikke er jeg som skal besvare den. Lykke til og en stor KLEM!

    SvarSlett
  2. Ja, det var et nydelig dikt og to flotte, tankefulle barn.

    SvarSlett