mandag 2. mai 2011

Loppis i helgen

I helgen var jeg igjen innom loppiset i Tanumshede. Sist jeg var her hadde jeg tre utålmodige sjeler som satt i bilen og ventet, så denne gangen dro jeg alene:)

Loppiset er STORT. Det består av 13 rom/små hus...alle fullstappet med ting fra både nyerer tid og fra gammelt av. Her er det mye vræl, men også noen skatter innimellom....så det gjelder å ha god tid.....
 Dette ble med meg hjem denne gangen:
En stor fruktkasse, to lysestaker jeg skal male og et gammelt maleri (skal male rammen hvit og maleriet med tavlemaling - ergo skal bli en liten tavle til å skrive med kritt på). Angrer litt på at jeg ikke kjøpte en fruktkasse til for det hadde de der. De kan jo kanskje bli fine å bruke som nattbord...spørs om jeg får ta meg en tur til helgen igjen og se om det er flere igjen. For disse 4 tingene betalte jeg 150,- svenske.

Først ute er følgende prosjekt; nattbord/bord. Jeg fikk startet i går med å pusse det ned. Nå venter grunning og to strøk hvitmaling. Bordet er kjøpt for den nette sum av 50,- svenske kroner:)


I dag var det på med lue og vanter for Milla....kjølig i lufta og en kald vind, men heldigvis noen solstråler innimellom som varmer litt.

Gru

2 kommentarer:

  1. Er spent på å sehvordan bordet blir etter at du har pusset og malt det. Fruktkassen også. Må ta en tur på det loppiset i sommer - men da må vi ha god tid!

    SvarSlett
  2. Det skulle jeg gjerne vært også. Du er flink til å få til ting, Gry.

    SvarSlett