torsdag 19. mai 2011

Torsdag

Puh...da var årets første utendørs joggetur gjennomført....kom meg gjennom runden uten stopp og det er jeg fornøyd med:) Da har jeg kanskje fått noe ut av alle morgenene på tredemølla! Det er likevel alltid tungt å gå fra tredemølle til å jogge ute, så det er bare å hoppe i det.

Niklas hadde hatt det fint på seileskolen i dag. Et lite stikk i regningen var at vi hadde glemt å sende med han "fika" (kake, kjeks, noe godt å spise) og det var selvfølgelig litt sårt for mor.......Det første han sa da jeg hentet han var " mamma, alle hadde med seg noe å spise utenom meg. Jeg gikk og sjekket med alle. Jeg hadde ikke engang med noe å drikke". Vi hadde husket å sende med han eple ettersom de skal ha med seg en frukt hver dag...men det ble liksom ikke det samme når de andre hadde kake og kjeks...Vel, han hadde nå hatt det bra hvertfall....lært litt om hva ting heter og kost seg på brygga med bølgene.

Milla og gjengen feiret barnehagens dag i dag nede på fotballbanen, og de hadde kost seg meg løping, lengehopp og diverse. Da det ble tid for formiddagssoving hadde de funnet ut at de hadde hatt en vogn for lite til barna...så Muriel (Millas herlige barnehagetante) hadde tatt med seg Milla og en til, og tatt de med seg inn på klubbhuset ved banen. Der hadde hun funnet en madrass....og der hadde Milla sovnet.

Etterpå hadde barna fått is, og Muriel sa at man så tydelig hvem som hadde spist is før.....mange av de små barna hadde bare såvidt sugd på isen...men Milla som er en dreven is-spiser hadde spist (i ordets rette forstand) opp isen. Det er jenta si det:)
I dag var jeg og hentet en liten pall jeg har kjøpt på tradera.com (svensk auksjon på nettet). Jeg gav 40,- sek for den, og Milla fant ut at den var passende som et lite bord til henne:
 Jeg var også innom bruktbutikken i Hamburgsund før jeg hentet barna på skole/barnehage, og da kom jeg over denne:

Den skal få seg et par malingsstrøk og nytt speil. Tenkte at Milla skulle få ha den på sitt kommende rom. Det må jo være noe for en fin liten frøken:) (og utrolig nok var Patrik ganske så positiv til den....)

Gry



1 kommentar:

  1. Speilet blir sikkert flott når du får "pusset" det opp - heldige Milla !

    SvarSlett