tirsdag 31. mai 2011

Tirsdag

Vel, da var besøket over for denne gang. Mor er trygt plassert på bussen hjem til Norge. Vi har vært riktig så effektive....og trålet loppis etter loppis.....det ble faktisk ett hver dag:)
Jeg må jo nesten vise "skattene" vi kom over......
 ....det ble en del treboller og trelysestaker....disse skal selvfølgelig males i hvitt...kanskje litt svart og kanskje gul faktisk.....vi får se.....
 ..og så var det jo på tide med litt julepynt.....Patrik ble veldig glad for disse..."smiler"....
 ...en tallerkenhylle (til) fant vi også.....den var såpass liten at vi lot oss sjarmere....
 ...og en kommode som lyser lyser "puss meg opp" rimelig godt......man må vel ha et skikkelig loppisøye for å se potensiale i denne kanskje....men både jeg og mamma har troen på at denne kan bli riktig så fin med en del arbeid. Patrik tror jeg bare har gitt opp.....han orket ikke engang å protestere mot å få kommoden i hus.....

....blir ikke arbeidsledig med det første hvertfall.....
 Tretingene kostet fra 25,- til 40,-, julepynten 25,- pr stk, kommoden kom på 160,- etter 20% rabatt og tallerkenhyllen kostet rundt 175,- (alt i SEK). Så vi har ikke blakket oss helt om prosjektene skulle feile.....

Jeg har allerede "renovert" en stor trelysestake og den ble slik:
 ...ikke så værst syntes jeg.....og tror det blir stilig med alle samlet når alle er fikset og ordnet.

 Her i heimen har vi hatt med Viktor hjem etter skolen. Middag er spist, kapla er bygget, småkrangling om hva de skal leke med er gjennomført, og lillesøster har som vanlig vært ivrig på å komme inn på rommet og leke med gutta......og når katten er borte danser musene på bordet....her har Milla vært og hentet kongeutsyret til Niklas.....
 



 Milla har forresten lært seg å si mommo nå mens mamma har vært på besøk. "Mommo, mommo" har hun gått rundt her i ettermiddag og ropt...og nå hørte jeg akkurat i sengen en stemme rope "Heia mommo" :)

Gry

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar